iNi LuaHaN HaTi Wa....!!!!

iNi LuaHaN HaTi Wa....!!!!

Tuesday, September 21, 2010

hati ini milikMu...

hari nie aku berjaya kekelas seperti biasa...alhamdulillah...tp sejak aku naik dr cuti raya nie smgt utk terus belajar semakin tipis seperti helaian rambut dibelah 7...hatiku terlalu jauh dgn subjek2 pelajaranku...minatku utk belajar tiada lg...aku cuba menenangkn dr dgn membc kalamullah sekuat2nya...terasa juga kesannya...berbagai2 masalah yg bermain dibenakku...sahabatku yg plg rpt entah kemana hala tujunya...xhendak aku kehilangannya..tp qada' dan qadar tuhan siapa yg tahu...aku semakin benci melihat manusia sekelilingku...setiap org yg melintasi mataku aku tersemat dendam yg menyala2 dlm qalbu ini...entahlah...knp aku jd begini...setiap amalanku utk siapa...??? aku sudah tersalah arah tujuan hdpku...bkn utk makhluk ttp utk Dia...kerana itu seringkali hati ini menolak sesuatu yg bkn haknya...hati ini mahukan mknnnya...mahukan belaiannya...hatiku merayu2 inginkn ketenangan...hati ini merintih memintaku kembali kejln yg benar...hati ini ingin mng menghancurkn nafsu....hatiku parah...musnah...berdarah...menangis...hlg serinya..tiada lg haruman syurga...aku tkt dgn hidupku...aku tkt dgn masa dpnku...aku tkt kehilangan sesuatu yg kusygi...aku penakut...aku pengecut...kecil sggh hatiku utk bdn sebesar ini....aku sentiasa mahukn kemenangan tanpa memikirkn hati2 yg lain....bilakah aku mahu berubah...??? hati ini milikMu Ya Allah...aku mohon beri aku hidayahMu...agar dpt aku menjd hamba yg lbh baik....aku sedih dgn hdpku sekarang...tp aku bersyukur masih diberi peluang utk sdr...masih ada nafas utkku menadah tgn memohon taubat drMu....hambaMu yg sering lupa ini menghina dr dhdpnMu....setiap dugaan ini aku redha kerana aku yakin ia menghapuskn dosa2ku yg lps....slmtkn aku...slmtkn hati ini...terima kasih Allah...

No comments:

Post a Comment