iNi LuaHaN HaTi Wa....!!!!

iNi LuaHaN HaTi Wa....!!!!

Tuesday, September 21, 2010

pagi rokolku...

seperti biasa seperti hari2 rabu yg lain ada rokol pg....22/09/2010 adalah pg yg sgt menyedihkn aku...aku turun sorg2 xseperti dulu one pack...xde lg senda gurau aku mengejutkn brasso utk trn rokol...besar sggh kesannye pd dr aku nie ble brasso kuar baris...aku sunyi...rombakan blok la punca aku sunyi...turun rokol pn sorg2...sampai dataran kijang akulah org pertama yg berada disitu...melihat kekosongan dataran itu hatiku tmbh sayu...air2 lopak yg jernih umpama air mataku yg xdptku tumpahkn kerana keegoanku...aku pts asa...xde lg kwn2 yg sebulu dgn aku...aku hanya mampu memujuk dr ini sendiri...nk je aku kuar baris...aku benci...makin benci dgn situasi nie...tp kekasihku memaksa aku utk meneruskn...kuatkah aku utk menamatkn latihan ini dan memegang gelaran pegawai muda...??? aku xpasti...ternyata hatiku terlalu jauh dgn semua ini...dlm baris aku je lelaki senior yg ade selepas itu dtg cumi menambah bilangan anggota kompeni pg itu..aku masih lg sunyi...xseceria dulu...lagu2 yg dinyanyikn langsung xterluah oleh lidahku...aku menghilang dlm alamku sndr...aku sepi...aku rasa terhina dihadapan junior2ku...aku malu...tp apekn daya aku hanya malu sndr...xde yg mahu peduli...aku rasa kwn2 yg sudah naik pngkat semua seperti ada imej br...aku xknl dorg lg...dorg bkn spt dulu...mungkin kerana tggjwb...aku bertambah sunyi...kwn baikku semua ade pangkat...yg tgl braso dgn aku je xde pangkat...tp braso dah gugur....tgl aku sorg...aku sgt2 sunyi....suo kompeni suruh semua senior yg ade check junior...semua ok kecuali rambut...nk xnk aku hukum...sori junior..aku pn mls nk amik tau pasal korg...biarlah aku sndr...aku sudah sedia melepaskn title kompeni komandan tu...usahalah kalau korg nk...aku xnk dah...semua kerana aku sunyi...baris pg dah hbs...aku lalu la kat navy sbb dorg duk blkg...dorg tgh PT pg...mcmne nk lalu kalau xtgk jln...alih2 terpandang jgk dorg...leh plak ade pegawai kerek sound2...korg pndg-korg pndg..aku bg karang...ish3...kot ye pn ko pegawai jgn kerek sgt...manusia nie sultan pn dorg leh tikam saudari..nk je aku lempang...tp sbb aku beruniform aku hormati pakaian nie...kalaulah aku leh jd doktor psikologi ATM aku akan konseling sume pegawai sampai LLP...agak2 Rasullullah dulu bikin bala tentera Islam ade mcm tu x...??? mmg kt nk askar yg gns dan xlembik...tp kt xnk askar yg hati keras xleh msk hidayah...dunia2...balik tu aku mcm biasa ketuk pale awek aku...tp xkuat...responnye hampa...aku makin sunyi...ape lg tgl sisa2 hidupku bergelar pegawai kadet kalau yg ade hanye kesunyian...??? jiwa askarku sepi...seperti sepinye sorg bapok tua yg xde pelanggan....nk kuar baris rasa syg....xkeluar aku terus makan hati berulamkn jantung....inikah dugaannye menjd seorg manusia separuh awam separuh askar..??? aku redha...tunjukkn aku jln yg benar Ya Allah...berikan aku petunjukMu....

No comments:

Post a Comment